MAIN TUTORIAL FACEBOOK TWITTER TUMBLR INSTAGRAM +FOLLOW

9 Februari 2013


Assalammualaikum.
Baru sekarang aku update, sebenarnya nak update semalam tapi Hanis bagi gambar lambat. Okay, harini aku udate pasal hari Sabtu lepas bersamaan 9 Februari *chewaahh*. Haritu, kelas 4 ASET ada buat cat-cat kelas. Mula-mula datang, Nampak Amidi, Danial ngan Amirul je. Pastu nampak Aishah. Sorang-sorang kat kelas. Kesian kau kan. Hoho. Datang pukul 9 pagi, semua lepak-lepak dulu, pergi cari cat, berus dll lah. Mula pukul 10 lebih. So good (Y). Lepas pukul 10 , ramai datang. Dalam 14 orang gitu.. Dah 10.30 kitorang mula cat. Kelas besar gila + lebar gila + yang bersamaan dengannya. Haha. Kitorang cat putih dulu. Sebab cat kelas tu buruk , corak dahan pokok, warna tak lawa, tak ceria. Hahaha. *kutuk kelas sndiri*. So sekarang ni, kelas tu jadi putih suci jeee. tak sabra nak tengok bila dah settle semua. Hope lawa lah. Nampak gaya macam lawa je nanti.
        Mula mula pakai 1 cat je, lepas tu habis. Nasib baikk kimi bawak duit, pastu Danial ngan Naim pergi beli cat. Pergi carik motor takde sape sudi pinjamkan , jadi dorang pergi beli cat naik basikal. I’m repeat , naik basikal kayy naik basikal. Sumpah kesian. Dah lah cat tu berat, bawak naik basikal pulak tu, kedai pulak jauh. Stop make me melting. K, takda mengena . ternampak mamat twitter ni comel gila <3 . hahahah. K sambung . sementara dorang beli cat, kitorang lepak-lepak.
         Aku temankan aishah. The problem is aishah nak jumpa si dia. Dia tak tahu nak jumpa ke tak. Kesian dia :’( . So, aku beranikan diri panggil Amidi ngan Hanif, suruh dorang panggilkan si dia . Masa dorang pujuk si dia, si dia pandang je aishah, tapi tak datang ke situ pun. lepas dorang ckap kat sidia aishah nak jumpa , cikgu pulak panggil dorang utk turn dorang pemilihan bola sepak. Aishah terasa :’( aku tak tahu macam mana nak pujuk aishah macam mana. Masalahnya aku tak pandai pujuk atau happy kan orang. So, aku masuklah kelas pergi join mereka-mereka yang lain tangkap gambar. Sorry aishah :3  lepas beberapa minit, aishah join kitorang jugakk. Kitorang tangkap-tangkap gambar, and aishah tak tunjuk muka sedih dia lagi. Dalam hati tak tahu lah pulak kan.

          Lepas dah lepak-lepak semua tu, danial ngan naim muncul dengan cat. Semua orang pergi kat cat dan bukak cat. Malangnya susah gila nak bukak cat tu. Hahaha. Mula-mula bukak pengikat yang kuat gila gabak tu pakai gunting. Itu pun ambil masa 5 minit nak gunting. Amidi , amira, kimi dll duduk kat situ bersusah payah nak bukak benda tu, lepas dah 5 minit agaknya tak terbukak-bukak , amirul datang dengan batang besi ketukkan benda tu, terbukak jugak akhirnya. Lepas tu, nak tarik benda tu pun ketat gila tutt. Hahaha. Naim datang tarikkan benda tu. Kuatnyaa. Tak sangkaa. Hahaha -__-. Macam-macam betul masalah. Hahahaha. LEPAS TU, penutup jugak ketat nak bukak -.-‘ Danial pulak beria-ia nak bukak. AKHIRNYA , selesai jugak nak bukak benda tu. Sebab cat pun, ambil masa 10 minit nak bukak. APAKAH !? HAHAH. 
           Lepastu , kitorang cat lah dinding tu sampai habis. Sampai kena panjat meja bagai. Aku panjat meja and guna tempat cat yang batang dia panjang tu pun tak sampai . Almaklumlah pendek. Hahaha. Dah cat semua-semua tu, faiz suruh kirim nak beli kat kedai aunt. Kitorang lepak-lepak makan. Budak lelaki makan kuaci. Aku kirim faiez beli keropok udang. Aku makan keropok udang tu pun 3 , budak lain amik yang selebihnya. Lepas tu aishah tawar diri nak balik kejap masak nasi goring untuk mereka-mereka tu semua. Aku ngan aishah pergi rumah aishah naik basikal Danial ngan Amirul. Okay , sit diorang tinggi nak mampus. Macam mana korang bawak hah? Amirul tinggi bawak basikal tinggi, danial ? apasal tinggi sangat. Hoho. Nasib baik aku amik amirul punya basikal, sit boleh ubah naik turun. Kesian aishah amik basikal danial. Tinggi. Nasib baik dia boleh bawak basikal tinggi. Aku tak boleh. Kaki pendek. Harap maklum. Haha. masa ontheway ke rumah aishah, perghh. Laluan bukit bukit. Aku dah lah lama gila tak naik basikal pergi jauh-jauh. Penat gila okay kesana. Blablabla , dah sampai rumah aishah. Masuk-masuk terus masuk dapur ambil bahan-bahan tu semua. Aku tolong sekali. Tolong sekali !? potong-potong tu semua sampai tercampak. Hahahaha. Aku tak rheti masak okay, tak reti ! buat malu je dia tengokkk.  Aku suruh aishah potong, aku tumbuk-tumbuk je. Masa tumbuk bawang tu, serious mata pedih gila,nak nangis je. Hahaha. Aishah masak guna cilia api banyak gila okayyy. Dekat 20 batang je aku rasa. Hahaha. lepas dah selesai masak, kitorang bergegas ke sekolah balik, mak aishah bawak makanan guna van pergi sekolah. Kerja kitorang bwak basikal tu balik ke sekolah. Time tu lah yang best tu, turun bukittt, yuhuu. Tak payah kayuh, laju je. Nasib tak banyak kereta. Lepas dah sampai , danial jerit dari kelas, yeayyyyyyy, dah sampaii ! lepas tu, nampai dorang tengah lepak-lepak dengar lagu. aku tengok handphone Hanis yang canggih lagi manggih tu *puihh. hahaha* banyak gambar masa kitorang kat rumah aish, sumpah jelous. haha.

           Masa dah makan ramai tak tahan. Tak tahan dengan pedasnya. Hahahah. Tapi sedappp, aku dah kata aishah, pedas gila. Tak dengar. Hohoho. Yang hanis makan macam nak menangis. Danial pulak tak habis-habis merungut pedas padahal dia yang suruh buat pedas-pedas. Yang lain semua berpeluh makan nasi goreng aishah. Don’t worry aishah, nasi goreng kau sedap gila cuma pedas je, berapa banyak batang cili padi ni *hanis cakap*. Hahaha. lepas dah habis makan-makan semua turun nak balik, TAPI acara masih belum selesai. Hoho. Time for capture ! say cheese ! okay mengarut dah. Yang danial pergi bawak basikal dia naik atas. Tahpape je. Hahah. Aishah ngan hanis bawak lari basikal dia. Yang danial kejar basikal tu. Haha.Pengumuman --‘ Danial panggil Hanis perempuan macam lelaki. Hahha. Kesian kau. Tulah ganas sangat. Haha. okay. Haritu memang sangat best. Dorang semua sporting. Rugi you you yang tak datang. Okaylah sampai sini je aku update. Panjang gila dah ni. Ada lagi gambar yang aku tak masukkan. Bahagian penutup punya. Gambar tu kat kamera amira. Nanti aku masukkan. Sampai sini je. Enjoyyy! Bye.

No comments: