MAIN TUTORIAL FACEBOOK TWITTER TUMBLR INSTAGRAM +FOLLOW

Why me ? Kenapa aku ? :(

Hi, Assalammualaikum.
Title about that lah kan. Hurm , rasa bersalah gila-gila dengan si dia. K first 'si dia' tu ex-boyfriend aku. Mula-mula si dia dengan aku tadi chat biasa-biasa saja, pastu tetiba dia tanya aku sayang lagi dia ke tidak. Aku tak tahu nak cakap apa, aku jawablah ntah. Yang sebenarnya memang dah tak sayang kat dia lagi. Tapi dia paksa aku jawab dengan jujur , aku pun jawab lah tak. Rasa serba salah makin dupdapdupdap. Tak lama lepas tu dia tetiba IM aku I LOVE YOU, ARISA DANIA <3. Aku pun tertanya-tanya kenapa aku, kenapa aku , lepas tu dia jawab "banyak-2 yang aku sayang, salah satunye kau. tapi aku rasa kau takkan percaye aku sayang kau sebab sayang aku tak prnah hilan untuk kau. maybe ko tak percaye, aku tau kau tak syang aku, aku tau, tapi ewan still need you". Aku masih tak puas hati dengan jawapan dia tu seakan-akan aku masih tak percaya, kenapa dan kenapa dia perlu sayang kat aku sedangkan lagi ramai perempuan lain. Dia pun jawab "sebab kau banyak istimewa dalam hati aku, tapi kau biarkan aku macam tu je, tapi aku tak pernah marah kau buat cam tu"   Tapi kenapa dia baru nak cerita semua ni sekarang , semua dah berlalu , rasa sayang aku kat dia pun dah hilang sedikit demi sedikit . Kenapa sekarang ! Dia jawab "sebab aku tau aku takkan dapat kau, lagi-lagi kau pernah cakap kat aku -aku sebenarnya dah tak de perasaan kat kau lagi- tapi time tu aku just cakap okay je , maybe betol apa kau cakap" Kenapa weyyy , kenapa kau tak terus terang je ngan aku dulu, kenapa kau buat aku cam ni , kenapa kau tipu aku pasal semua peribadi kau like nama, umur, kembar, sakit kau tu, and others . Tapi aku pasti kau tak tipu aku pasal kau sayang aku, kau buat semua yang termampu untuk aku. Kau belikan topup aku, Kau always call aku malam-malam, sanggup berhabisan kredit demi aku. Mungkin hidup kau senang , tak macam aku . Yang about tipu menipu tu dia baru minta maaf kat aku , dia kata dia terikut-ikut kata kawan-kawan dia. Tapi kenapa tipu semua benda macam ni kat aku , aku tak sanggup kena tipu weyy. Tak sanggup lagi . Tadi kau mesej aku kau minta maaf semua yang kau dah buat dan bagi kau peluang untuk mencintai aku ? Kau mungkin boleh menyintai aku tapi mungkin aku tidak, sebab aku rasa hilang kepercayaan. Aku rasa kau ada sesuatu lagi yang kau masih sembunyikan. Kau tanya aku kenapa aku tak boleh bagi kau peluang. Mungkin banyak sebab , tapi aku tak tahu apa sebab yang perlu aku bagi. Aku tak pernah terfikir untuk jawab soalan tu , TAK PERNAH. Maaf kerana aku buat kau kecewa gila ngan aku, Maaf sebab aku ada buat kau hilang maruah yang sebenarnya aku tak ingat pun ianya berlaku, Maaf sebab aku dah habiskan duit belanja kau yang telah belanjakan untuk aku dan maaf untuk semuanya.  Semua yang aku cakap ni bukanlah diri aku yang sebenar , aku tak pernah luahkan semua ni , tapi ini dari lubuk hati aku. Aku rasa sangat yang teramat bersalah kau tahu. Kenapa kau harus pilih aku, aku bukanlah selawa sebaik mana yang kau fikirkan. Aku gedik *maybe*. Aku takut bila dah couple ni. Takut akan dikecewakan. Tapi aku sangat jelous tengok mereka-mereka yang keluar date dengan pasangan dorang, tapi sekali pun aku tak pernah jumpa kau. Bila aku ajak jumpa , kau macam mengelak . Hurm , aku rasa apa yang aku dah nyatakan kat atas ni adalah sebab-sbab yang kau tanya dan yang aku malu dan segan untuk bagi tahu kau semua ni. Dan aku nak cakap kau adalah lelaki yang paling setia yang pernah aku rasa. 
*Aku bukanlah seorang yang tidak menghargai apa itu cinta. Cinta itu buta*
*Minta maaf kerana buat kauorang meluat*

No comments: