MAIN TUTORIAL FACEBOOK TWITTER TUMBLR INSTAGRAM +FOLLOW

kawan biarlah mengerti

KEPADA MEMBER-MEMBER AKU YANG TERBACE , SORY EH . AKU TAK BERMAKSUD , AKU JUST LUAHKAN PERASAAN :( AKU TAK BERANI NAK CAKAP F2F . LUAH KAT SINI PUN KORANG DAH FAHAM AKU KAN :'[

   , kawan? apa sebenarnya kawan aku tak pasti , bagi aku tak ada kawan ramai lagi best dari ada kawan yang ramai . tapi itu bagi aku , bagi korang ? huh . memang lha best ada ramai kawan . tapi setakat nak kutuk-kutuk banyak apa kes . aku tak maksudkan sesape . just aku dengan member2 aku . kekadang bila kawan ni bercakap , perkataan yang keluar dri mulut dia sesangat lha menyakitkan hati .
      , suka ajak orang itu ini , means ikut lha jalan agama . tapi bila dah main hina-hina , kutuk-kutuk orang belakang2 . apa cita . bukan ke itu luar dari agama ? bukan ke main kutuk-kutuk ni dosa ? aku ni pun bukanlha baik sangad nak cakap camni , aku pun pernah main cakp belakang2 niy . siapa tak pernahkan ? tapi bila dah tegur seseorang diri sendiri pun kene lah buat .
     , kekadang kalau kawan mestilha kena terus terang or lebih senang lebih kepada sikap jujur . jangan lha sampai satu saat ni ada orang lain yang kasi tau dulu baru nak dia bagi tau . aku memang pernah kena . ayat dia seakan-seakan menasihat ., tapi bila dah orang lain yang sampai kan dulu , bukan ke ia lebih menyakitkan hati lagi .
     , kekadang kita kenelah faham kawan kita . kalau lha kawan kita ni tak bagitau kita apa yang mereka buat,  pergi mana ke ., dia tak ajak kita . mungkin dia faham yang kawan kita ni tau yang kita tak boleh nak ikut mana dorang pergi . jangan lha terus nak memaki hamun dia , dah lha dia maki hamun kawan aku depan aku pulak tu ! rasa macam nak hempuk nak maki habis2an balik kat dia tapi aku sabar , aku faham dia . tu nmanya kawan ! /haha\  kalau lah nak tahu kenapa dia buat macam tu kat kita apa kata kita tanya dia elok-elok . apehal , kenape buat kita mcam niy . lebih baik daripada tak tanya . cuba jdi macam aku . tanya main-main , gurau2 , manje2 , main pukul-2 kan best . ada orang jugak yng suka kawan ngan kita sebab kita suka main-main and manja-2 .
       yang tak suka taktahulah kenapa . yang pasti kita ada kawan yang faham kita kan ? walaupun dia tak rapat ngan kita , dia boleh faham kita , suka cara kita , faham kita macam mana orangnya . b'dasarkan pengalaman , apa yang aku cakap atas niy aku rasanboleh buat kita jadi kawan lagi lama dan lama walau tak RAPAT ! Okay member-. kalau korang terasa , sorry eh . TAK BERMAKSUD :( Sampai sini je , bye ., :)

No comments: