MAIN TUTORIAL FACEBOOK TWITTER TUMBLR INSTAGRAM +FOLLOW

are you one of the best ?

hey hey and hello , ape kamu , kamu dan kamu buad sekarang ? hey hey , karang aku ade exam ! wahh ., exam ape ? exam bahasa melayu , sejarah , and khb (perdagangan) .. sejaraj banyak ouh masok ! sejaraj masok form 1 and form 2, form 1 tiga bab , form 2 due bab , campur semue 5 bab ! banyak-3  ! aku tension ouh , aku study tadi dri pukol 9.30 malam sampai 12.30 malam , fuhh bape jam ?  1 ke 2 jam ?  hah 3 jam ! bapak lame , memang 3 jam adalah mase yang sesuai untuk belajar kan ? hah , tapi cara aku belajar cume amik buku teks , memo pad , and salinn ape ape yang penting sahaje , kalau buad banyak-2 pon tak gune kann , kang bile kite buad , tak ade pulak yang kelua , tibe-2 kalau kite taksempat bace mesti keluar kan ? betol ken betol ken ? hah , baek kite bace yang penting , kebanyakan orang die maen bace dan bukannye tawu nak fahamkann kan? *aku pon termasuk (: hah , aku pon same , tapi aku nak cube cube dan cube untuk berjaye score a , biar 1@2 A pon takpe , yang pasti ade A , sebab semenjak duduk di smk , aku tak pernah score A , ! dah lhaa aku KRK student ! KRK class adalah kelas buad pelajar-2 yang terpilih , aku adalah secara naseb masok ke kelas KRK , walaopun aku UPSR hanyelah 3A1B1C , tapi aku tidaklah sepandai mane , my fiends , pon same result same macam aku tapi , aku yang dalam kalangan 3A1B1C , aku sorang je dapat masok kelas KRK , but aku tetap bersyukurr ape yang telah berlaku ,.aku hope tahun nie aku akan dapat score a lahh , maximum pon aku nak 5 , biar tak 8 , asalkan banyak a , dan aku tak nak gred C , D , E dalam exam ! itu target aku tahun nie untuk lulus PMR tahun hadapan ! aku sememangnye manusia biasa yang semestinye akan terlupe ,! sekirenye ade sesuatu dalam ujian bile korang dah bace sesuatu pastu korang lupe ? banyakkan bace selawat , insyaallah korang akan dapat menjawab soalan-2 tersebut , sejujurnye aku mane pernah buad selame nie ! tapi aku mahu try untuk tahun nie dan tahun tahun akan datang ! insya-allah aku akan amalkan selamanye , ! aku sebagai student class KRK , sepatutnye tidaklah membuad diri kite malu bile keputusan kite teruk berbanding budak bukan class KRK , ! aku tawu pelajar bukan class KRK lagi pandai dari kitorang ..  hah , jugak dengan KHB , memang banyak ouh keluar exam , bahagian elektif (perdagangan&keusahawanan) dah lhaa ade smpai bab 4 , pastu yang kelua sampai bab 3 , pastu unit-2 kat 1 bab dahlah banyak , naseb baek tak sampai bab 4 (simpan kira) bab tu lhaa yang paling banyakk yang oerlu dipelajari , sampai aku tak sanggup bace dan tengok buku tu ! tpi ape nak buad ,demi pelajaran aku tetap buad , aku nak tanye ape korang buad pade waktu-2 lapang ! kebanyakannye suke sangat tengok tv , online lah , ape lgi ? hah , lepak lahh , merempit lah , ponteng sane sini lahh , ape nak jadi lahh dengan budak-2 zaman sekarang kan? hee , aku termasuk dalam golongn tgok tv and online ! haha , ye ..memang aku jujur ,, kalau tak jujur dengan diri sendiri , maksudnye takde harge diri  ? eh eh eh , betol ke ? sebenarnye aku pon tak tawu ape yang aku mengarut niehh .. ape lagi mate pelajaran yng aku tak sebut ?... hah , bahasa melayu , hah , ni lah yang teruk niehh , orang melayu juge kebanyakan tak dapat score A dlam subjek bahasa melayu nie *aku termasuk* ntah lahh .. kenape aku tak boleh score bahasa melayu , padahal aku orang melayu ? memalukan kaum melayu ! padahal ade sebahagian dari bangsa-2 laen boleh score A ? yang melayu tak dapat ? haihh , ape cite niehh , aku pon kadang-2 terfikir , kenape aku tak boleh score nie?? ye ye , maybe ini jawapannye , kite kat rumah atau kat luar kite biase gune perkataan PASAR kan ? tatabahasa cakap pon salahh , ayat pon , maen hantam saja ! hah , aku pon kalau nak cakap kat orang , piker dulu macam mane nak cakapp , macam mane nak bine ayat tu dengan betol dan mudh difahami ! tapi aku tak pandai dalam bab-2 niehh ,, sebab tu lahh , aku tak pandai nak menerang-nerangkan niehh ,adik aku atau kawn aku mintak tolong aku ajarkan , ape aku cakap ?? hem , macam mane heh , tak tawu ar macam mane nak terangkan , begitu bukan kawan-2 ku (: ye , sejujurnye aku memang tak pandai dalam mengayat-ayat niehh ! tu pasal lahh , aku punye bm kurang score , tahun lepas final exam , bm aku dapat 60 je? ktas 1 aku dapat 24 ketas 2 aku dapat 80 ? cubelah kalau ianye tak bercampur , semestinye aku akan dapat score A , tapi ape nak buad , dah rules die soh bercampurkan ? hah , doakan aku dapat buad yang terbaek dalam nanti ye ? jadi ini saje aku nak kongsi dengan korang , i think this is a long entry right ? hee . okelahh , salam dari saya .. assalamualaikum (:

p/s : bace lah doa ini (rumi je)

bismillah...............
ya allah , kembalikanlah segala ingatan yang telah aku pelajari hari ini ya allah .. permudahkan lah kepada aku rezeki dan kemudahan  ketika aku  menjawab periksa nanti ya allah , ......moga doaku ini dimakbulkan oleh mu ...

jangan lupe bace doa penerang hati begitu juga doa ibubapa , begitu juga sedekah alfatihah untuk ibu bapa . insyaallah , ape yang kite mahu , dikabulkan oleh yang maha esa (:

No comments: